Ducati 1199 Panigale – 2012 metų motorevoliucija?

2012 metais debiutuojantis Italijos motociklų inžinierių kūrinys iš Bolonijos Ducati 1199 Panigale tikrai kažkas neeilinio ir nestandartiško. Vien pasižiūrėjus į išvaizdą, į griežtus, netgi piktus bruožus ir naujausių technologijų prifarširuotus motociklo komponentus kyla klausimas – ką reikės daryti konkurentams? Ir taip superbike klasės motociklų tecnnologinė kartelė pakelta tikrai aukštai po 2009 metų BMW flagmano S1000RR pasirodymo: Ohlins pakaba, Brembo stabdžių komponentai, variklio galingumas ir valdymas. Šį kartą Italijos raudonoji legenda dar kartą kelia ranką į viršų tarsi sakydama savo konkurentams: sequere me (lot. eik paskui mane). Kažkada 2004 metais, kai pasirodė tada dar koncepcinio KTM RC8 nuotraukos aš negalėjau patikėti, kad taip gali atrodyti motociklas: kompaktiškas, aštrus, nieko nereikalingo, visos detalės piktos, motociklo galas smailas kaip širšės geluonis… Metai bėgo, motociklai savo išvaizda ir galimybėmis vis artėjo prie Moto GP motociklų ir dabar turime Ducati Panigale… Na, bet gana didaktikos ir einame prie technikos.

Šiame motocikle nebenaudojamas tradicinis Ducati rėmo sprendimas, kai rėmo konstrukcija pagaminta iš plieninių vamzdelių. Šį kartą panaudota įdomi kontrukcinė mintis: variklis kartu su aliuminiu rėmu atlieka laikančiąją funkciją: galinė šakė pritvirtinta prie variklio, galinis rėmelis taip pat tvirtinasi prie viršutinės L formos variklio galvos, prie kurios tvirtinasi ir pagrindinis rėmas, kartu sujungdamas ir priekinę variklio galvą. Visa tai padėjo sutaupyti motociklo svorį, kuris sausas yra tik 164 kg.

Pakaba

Motociklo Ducati Panigale S pakaba irgi revoliucinė: priekyje sumontuotos Ohlins šakės su DES Ducati elektronine reguliavimo sistema. Ši naujovė pirmą kartą buvo sumontuota Ducati Multistrada 1200 motocikluose. Viskas valdoma nebe įrankių pagalba, pakanka paspausti mygtukus. Galinis amortizatorius įmontuotas horizontaliai ir galinę šakę pasiekia per kelias traukes. Panigali S modelyje naudojamas Ohlins amortizatorius. Standartiniame Panigale montuojamos Marzocchi šakės ir Sachs galinis amortizatorius. Ratų bazė 7 mm ilgesnė nei ankstesniame 1189 modelyje ir dabar siekia 1437 mm.

Motociklo ratlankiai aliuminiai paprastame Panigale, o S modelyje kaltiniai aliuminiai Marchesini. Jų svoriai tie patys, skiriasi tik tvirtumas.

Variklis

Variklis pasiekia 195 arklio galias. Šis naujas Ducati Superquatro 2 – jų cilindrų, L formos variklis yra visiškai naujas kūrinys ir niekuo nepanašus į prieš tai buvusius  Desmodromic variklius iš 999, 1098 ar 1198 modelių.

Didesni 112mm stūmokliai leido padidinti įsiurbimo ir išmetimo vožtuvus, todėl mišinio įsiurbiama daugiau, išmetama taip pat geriau. Sumažinta eiga leido padidinti maksimalius apsisukimus, todėl maksimalus galingumas 195 AG pasiekiamas prie 10750 aps/min. Pas Ducati 1198 maksimali galia 170 AG buvo pasiekama prie 9750 aps/min.

Visi variklio dangteliai ir karteris pagaminti iš magnio lydinio. Tai palengvino svorį, bet padidino motociklo kainą.

Kadangi variklio stūmokliai dideli, todėl palengvinti variklio užvedimą sumontuotas dekompresorius, kuris veikia užvedimo metu praverdamas išmetimo vožtuvą.

Dar vienas pastebėjimas, kad variklio dujų paskirstymo mechanizmas valdomas nebe diržu, o grandine, o tai yra patikimiau ir ilgaamžiškiau.

Išmetimo sistema sumontuota nebe gale po sėdynėmis kaip daugelyje ankstesnių Ducati modelių, bet po varikliu, panašiai kaip KTM RC8, todėl atskirai apie tai nerašysime. Išmetimo sistema atrodo estetiškai, gražiai ir nepastebimai.

Į motociklą pridėta nemažai elektronikos, taigi motociklai tampa ne vien tik mechaniko su įrankių komplektu remonto objektais. Panigale turi ABS stabdžių antiblokavimo sistemą,  Ducati traukos kontrolę (DTC), Ducati elektroninę pakabą (DES), Ducati Quick-Shift (pavarų perjungimo palengvinimą) (DQS), Ducati naują iš motosporto gautą variklio stabdymo kontrolę (EBC) and Ride-by-Wire (RbW), visos isvardintos sistemos yra suprogramuotos suteikti bevielę elektroninę pagalbą motociklininkui.

Motociklo instrumentų skydelis irgi netradicinis – pilnai spalvotas TFT ekranas.

Motociklai gaminami 3 – jų variantų: Panigale, Panigale S ir Panigale S Tricolore. 

JAV rinkoje šie modeliai kainuos atitinkamai 18000$, 23000$ ir 28000$. Kiek jie kainuos Lietuvoje dar nėra aišku.

Taigi laukiame šio šedevriuko Lietuvoje ir tikimės jį išbandyti 🙂

 

Ducati 1198 S Tricolore


 

 

 

 

Autorius: Virgis Žukauskas, foto ir techniniai duomenys iš www



 

 

Pasidalink savo nuomone